Monday, May 14, 2012

Aku Tidak Sesolehah Mereka


Duhai Adam,
andai yang berpurdah itu yang jadi idaman,
itu bukan aku.
andai yang bertudung labuh itu jadi igauan,
itu jua bukan aku.
andai yang sentiasa berjubah itu jadi pilihan,
itu bukan aku.

jua Adam,
ketahuilah akan dikau bahawa aku adalah Hawa di akhir zaman.
tidak sesolehah srikandi yang dijadikan teladan.
terkadang aku jua rebah tak tertahan.

tapi Adam,
itu tidak bermakna aku tidak bisa melawan.
kerana srikandi itu aku jadikan sebagai ikutan.
agar aku mampu menjadi Hawa solehah di akhir zaman.

dengan itu Adam,
pimpinlah aku untuk berjuang,
supaya aku bisa kuat untuk bertahan,
demi menggapai redha Tuhan,
serta menjadi bidadarimu di syurga sebagai impian.

1 comment:

azim_3110 said...

semoga adam dapat memimpinmu.. ^^
ummat akhir zaman, xsiapa yg xpect 'sempurna', tapi cukup sekiranya mengejar 'kesempurnaan'meski masih jauh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...