Tuesday, July 31, 2012

Tips | Cara Senang 'Bentukkan' Tudung

Assalamualaikum.

Dewasa ini, ramai sangat para muslimat mengenakan tudung yang pemes dengan gelaran 'tudung express'. Ini adalah kerana antara salah satu faktor tudung biasa susah nak di bentuk. Atau susah nak menjadi. Atau juga lambat nak menjadi atau alasan lain yang sama waktu dengannya. So, apa kata anda?

Tapi, walau tudung express kini menjadi kegilaan ramai, namun tudung biasa seperti tudung bawal, akel, tudung labuh and sama pattern dengan nya tetap tersemat jua di hati. Eceyy :D

Ini kerana, ada juga yang tidak  berminat mengenakan tudung express. Alasan mereka?


"Bagi saya, tudung express ni tak sesuai dengan bentuk muka saya. Suami saya cakap, saya lebih cantik kalau pakai tudung lain selain tudung express. Tapi..." - Mak Cik Kiah.

"Saya ni low profile orangnya. Hik3 Sebab tu saya tak suka pakai tudung express. Takpe la tak up-to-date sekalipun, sebab saya selesa pakai tudung labuh yang biasa ni. Tapi..." - Cik Siti.

"Saya tak kesah pun orang cakap saya ketinggalan zaman ke apa, tapi saya rasa yang saya sangat cantik pakai tudung biasa. Senang juga untuk di bentuk sebab saya selalu 'letak lilin' di tudung itu. Tapi..." - Mak Bedah.

Haa, tengok tu kawan-kawan, ada TAPI! Dengan ini, ika dengan rendah dirinya ingin berkongsi bersama kawan-kawan cara senang untuk bentukkan tudung. Tak perlu tonyoh-tonyoh lilin lagi. Tak perlu susah-susah nak amek lilin spare bila black-out kat rumah tu. Hoho

Kawan-kawan hanya perlu gunakan ini, Kiwi Kleen Fabric Starch! :D

Yang ni bau Lemon :)
Yang ni pula, regular :)

Apa yang perlu, kawan-kawan just semburkan pada bahagian yang kawan-kawan nak. Lepas tu, iron la macam biasa. Senang, kan? Sambil sembur, sambil iron. Ni tak, tonyoh lilin, pastu iron. Tak okay lagi, tonyoh lilin lagi. Huhu Em, ika dah lupa bape RM benda alah ni. Tapi yang pasti ia tak lebih dari RM10, murah kan? :)

Okay, dah. Sila ke pasaraya berdekatan. Beli banyak-banyak. Takut haabis stok. Dah nak raya ni. Kot kot semua pegi beli sebab dah boleh melaram dengan tudung-tudung lama kegemaran mereka! Selamat mencuba!

nota kaki : selain dari mudah untuk bentuk tudung, kiwi kleen ni juga adalah untuk memudahkan proses iron baju yang berkedut 150 juta tuu :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...