Monday, December 26, 2011

Aku Wanita Apa Adanya~

~Aku Wanita Apa Adanya~

Aku bukanlah wanita berparas jelita
Aku bukanlah wanita yang kaya harta
Aku juga bukanlah wanita yang punya takhta
Aku wanita apa adanya..

Aku tidak sedermawan Khadijah
Aku tidak sekuat Fatimah
Aku tidak sebijak Aisyah
Aku wanita apa adanya..

Aku hanya seorang wanita
Yang menginginkan kesederhanaan cinta
Aku tidak menilai rupa
Aku tidak menilai harta
Aku tidak menilai takhta
Aku hanya ingin cinta yang sederhana..

Cinta yang berlandaskan keredhaanNYA
Cinta yang mengharapkan Syurga dariNYA
Cinta yang akan membawa keberkatan dan kebahagiaan dalam hidup
Aku berharap kelak di sempadan masa
Aku dipertemukan oleh insan pilihanMU..

Seseorang yang hatinya bertaut padaMU
Seseorang yang mengikuti jejak RasulMU
Seseorang yang mempedomani kitabMU
Seseorang yang akan menerima kekuranganku
Yang akan membimbing hidupku
Yang akan melengkapi hari-hariku
Yang akan menahkodai bahtera cintaku
Yang mencintaiku tanpa menuntut kesempurnaan dariku..

Aku ingin mencintainya secara sederhana
Tanpa menyusahkannya
Tanpa membebaninya
Aku berharap dia juga mencintaiku secara sederhana
Sesederhana aku mencintainya
Biarlah saat ini aku menyemai cinta bersamaMU
Menyemai kerinduan akan wajahMU
Sebelum bertemu dengannya di sempadan masa..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...